
Asociația ACTRIS
Descriere
Din pasiune și entuziasm a luat ființă ACTRIS, un atelier de lectură, creație și interpretare scenică, după cum îi spune subtitlul; este de la sine înțeles că aceste demonstrații de energie și talent ale elevilor vor fi construite după un plan bine pus la punct și pe o bază constând în cunoștințe elementare despre istoria și formele de teatru, cunoștințe care se regăsesc de astfel propuse în programa de literatură universală. Îndrumătorii elevilor își propun să realizeze acest lucru într-o manieră practică, organizând procesul de însușire și consolidare de cunoștințe în jurul unei tehnici interactive denumită proiect regizoral.
Proiectul nostru, ACTRIS, are ambiția de a îmbina două direcții într-un context care se deschide și celorlalte discipline, formelor post-moderne de teatru și de a implica elevii în comunitate la nivel general, de a-i motiva în procesul de învățare și implicit de formare de personalități complexe prin Actorie, Creație, Teatru, Regie, Interpretare și Spectacol
Proiectul de față n-o să vorbească despre funcțiile artei, despre mymesis sau despre catharsis, despre teatrul antic, mistere medievale, clasicism, romantism, nici măcar despre teatrul absurdului, oricât de absurd ar părea. Nu ne propunem să facem o istorie a teatrului, nici a mijloacelor de expresie a lui. Un asemenea demers n-ar putea avea finalizare și nu și-ar îndeplini scopul în condițiile și contextul în care ne aflăm, în calitate de elevi și profesori, toți pasionați de actori, creație, regie, interpretare, spectacole, de teatru în general.
Există două direcții care par să se manifeste în cadrul teatrului școlar: (prezentate în proiectul TRANSCENA)
a. punerea în scenă a unor texte dramatice.Acela este teatru de amatori realizat de profesori cu elevii. Are un anumit potenţial educaţional: familiarizarea cu textul dramatic, familiarizarea cu studiul personajului, o învăţare mai bună a istoriei culturii şi apropierea de textul literar, de exemplu; teatru şcolar non-profesionist, care are aspiraţii artistice şi de formare de viitori artişti.
b. creaţia de spectacol în şcoală, care are un caracter predominant educaţional şi care este o formă de teatru aplicat. Ca formă de teatru aplicat se asemănă tehnicilor teatru forum şi este un spectacol întotdeauna interactiv. Acest spectacol duce la dezbateri fierbinţi, mai ales atunci cînd publicul include părinţi şi profesori. Prin tradiţie el a fost folosit cel mai mult cu grupurile defavorizate.
Redirecționează simplu și rapid
Fii un super-erou civic
Dacă tu nu poți redirecționa impozitul, sau vrei să dai o mână de ajutor în plus, poți susține organizația să strângă mai multe formulare, sau poți susține proiectul redirectioneaza.ro printr-o donație.
Contact us
Distribuie pagina
Distribuie această pagină pe rețelele sociale, și încurajează-ți prietenii să completeze formularul online pentru organizația în care crezi, simplu și în siguranță, pe redirectioneaza.ro
Colectează formulare tipărite
Descarcă declarația 230 necompletată, printează mai multe exemplare. Convinge cât mai mulți prieteni să îl completeze, și trimite documentele organizației. Citește care sunt pașii.
Susține redirectioneaza.ro
Împreună digitalizăm România! Platforma Redirecționează este un proiect dedicat ONG-urilor, dezvoltat de organizația Code4Romania. Află cum poți susține activitatea noastră.